Make Online Media a Better Place

Sulibuli – kimaradhatunk éjfélig!

2017. október 20. - Emese Dobos

Zsenge kamaszkorunk „sulibulijait” idézi meg a Tamara Toth 2017-es őszi-téli kollekciója, amikor még egymásnak feszültek az iskolaudvaron a rockerek meg a rapperek, titokban cigiztünk az udvaron (vagy a wc-ben), az esti diszkóba való készülődéskor pedig előkerültek a neccharisnyák, meg persze a sötétebb ajakkontúr, amit valószínűleg a nővérünktől, vagy anyukánktól csórtunk. 

0.jpg

A márka tervezője, Tóth Tamara kollekcióit egy-egy társadalmi jelenség vagy adott közéleti téma köré építi, a mostani viszont rendhagyó: Tamara kamaszkorából és a 2000-es évek elejének ikonikus darabjaiból indult ki. Középiskolai emlékeit, a tornatermi diszkókat, saját utunk (és persze stílusunk) keresését idézte meg. Talán ez az a korszak, amire visszatekintve nagyjából az „atyaúristen, hogy vehettem fel ezt”-jellegű gondolatok jellemzőek. Ez egyesekből harsány és jóízű (önmagunkon) nevetést, másokból viszont sápadtságot és szédülést (és a „bűnjelek” megsemmisítését) váltja ki.  Benne rejlik, hogy akkoriban melyik szubkultúrához való tartozásunkat próbáltuk kifejezni legalább az öltözködésünkkel, hogy a menők közé tartozzunk, vagy közéjük pont nem (amiben persze benne rejlik a diszkrimináció, az iskolai kirekesztés, így akár bele is magyarázhatnám a társadalmi témát ebbe a kollekcióba is, ha tovább vesézném az inspirációt).  

0_2.jpg

Mondjuk ki bátran: sem az 1990-es, sem a 2000-es évek nem tekinthetőek a legszofisztikáltabb korszakoknak a divat történetében (gondoljunk csak arra, milyen celebek fémjelezték ezt az időszakot), így kétségkívül süppedős talajra téved az, aki jóízléssel akarja ezt feleleveníteni – és persze hamisíthatatlanul "2017-té tenni". Az aktuális szezonok pedig pont a láthatatlan luxust, a sportwear fellendülését, a nagy, látványos logókhoz való visszanyúlást testesítették meg. Tamarának azonban sikerült mai szemmel „fenszivé” tenni ezt a kiindulópontot, hiszen mesterien keveri a maszkulin és a feminin jegyeket, a különböző stílusokat úgy, hogy azok rá jellemző, friss kollekcióvá állnak össze. A végeremény? Nem csak ebben a szezonban hordható, vagány ám mégis nőies, kényelmes darabok. Ennek megfelelően a kombinéruhák és a mesh topok („gyengébbek” kedvéért ezek az áttetsző csodák), a kordbársony darabok (Én nagyon szerettem a kordbársonyt, tényleg.) valamint az oldalt patentos nadrágok (Na, ilyet soha nem vettem volna fel!) kerültek nagyító alá és kaptak egy kis „ráncfelvarrást” (még jó, hogy ott nem tartunk).  A nosztalgikus múltidézés mellett pedig természetesen ezúttal is felfedezhető a kollekcióban a márkára jellemző sportosabb vonal, kabátokból lezser és klasszikus szabású fazon is került a kínálatba, így a korábbi szezonokhoz hasonlóan ezúttal is különböző ízlésű és stílusú vásárlói rétegeket céloz meg a márka.  A kollekció alapanyagok tekintetében is változatos: így a már korábban is használt pamutfutter mellett nehézselyem, a jó öreg kordbársony, elasztikus necc, csipke és különböző textúrájú gyapjúszövetek és kelmék is helyet kaptak.

0_1.jpg

A visszaemlékező, nosztalgikus hangulatot erősítik a felhasznált színek, a teljes kollekció csak fekete, valamint különböző szürke árnyalatú darabokból áll, azt a hatást keltve, mintha régi, túlexponált fekete-fehér fotókat nézegetnénk. A kampányfotók hangulata tökéletesen visszaadja az inspirációt: „Mindenképpen szerettük volna, ha a kampányfotók hangulata utal az inspirációra, így a helyszíneket és a modellek karakterét is ennek megfelelően választottuk ki. Az alap elképzelés az volt, hogy a fotósorozat azt az érzetet keltse a nézőben, mintha kamasz barátnők első együtt töltött estéjébe nyerne bepillantást, az első olyan éjszakába, amikor már enyhül a szülői szigor, és már megengedett a „bulizás”, de még haza kell menni legkésőbb éjfélre. Ennek megfelelően a fotók szürkületben illetve már sötétedés után készültek, az azonos fotókon látható look-ok gyakorlatilag egymás variánsai, de legalábbis szorosan egymáshoz kapcsolódóak, bemutatva azt a jelenséget, amikor tizenéves lányok, barátságuk kifejezéseként egymáshoz öltöznek, kedvenc ruhadarabokat csereberélnek egymás között, adnak kölcsön egymásnak” – meséli Tamara.

Smink és haj tekintetében is az volt az elképzelés, hogy egyrészt a 2000es évekre jellemző trendekhez nyúlnak vissza, valamint a csapat nagyban támaszkodott saját emlékeire is.  Ezt kombinálták a kamasz lányokra általában jellemző rutintalansággal, azzal az esetlenséggel, ahogy tapasztalat nélkül, először találkoznak a szépségipar vívmányaival. A végeredmény így kicsit túl sok, kicsit amatőr, a trash irányába közelít, de a maga módján valahogy mégis bájos, keresetlen és emberi. Egy olyan korszakra mutat vissza, amin a legtöbb nő átesett a felnőtté válás folyamata során.

0_3.jpg

 

A márka elérhetőségei:

Weboldal: www.tamaratoth.com

Facebook: www.facebook.com/tamaratothofficial

Instagram: @tamaratothofficial

Twitter: @tamaratothwear

 

Kreditek:

Fotó: Liziczai Réka Photography

Smink: Tóth Rozita

Haj: Hevesi Krisztián @Have

Styling asszisztensek: Bors Csenge, Szabó Blanka

Modellek: Lora (freelace), Zsani, Dorina és Enikő  @Prime Model Management

Cipők: cipofalva.hu és Dorko