Így készültek az idei tavasz "trendszínei"

Gondolkodtatok már rajta, vajon véletlen-e, hogy egy adott év adott szezonjában minden üzletben ugyanazokat a színeket találjátok meg? Nos, talán nem árulok el titkot, ha azt mondom, nem az. A sláger árnyalatokat már évekkel korábban meghatározza egy bizottság. Az ő döntésük alapján kezdenek el készülni az anyagok, amikből majd a szebbnél szebb darabokat álmodják meg a tervezők. Lássuk, idén tavasszal mi lesz a TOP 10 legtrendibb szín, és hogy érdemes kombinálni őket.

A divatterezés és a trendek meghatározása rengeteg kulisszatitkot rejt.
Nem szabad elfelejtenünk, hogy a divat amellett, hogy sokak számára művészet és önkifejezés, egy nagyon komoly és értékes iparág is. Ezzel összhangban számos szabály is övezi, ami a külső személélő számára szinte láthatatlan. 
Mi mint felhasználók legtöbbször már csak a kész termékekkel találkozunk, és nem is gondolnánk, hogy mennyi minden történik már évekkel azelőtt, hogy egy üzletben megvesszük a legújabb darabokat.
Sokan nem gondolnák, hogy arról, milyen színeket viselünk idén, már két évvel ezelőtt döntött egy Intercolor névre hallgató bizottság, melynek 15 ország, köztük Magyarország is tagja, sőt 2015 novemberében a budapesti Design Terminal adott otthont az aktuális kongresszusuknak.

Az Intercolor Comitee-t Fred Carlin, Milo Legnazzi és Yasuo Inamura alapította 1963-ban, azzal a céllal, hogy a divatipari textilekhez használt színekről minden szezonra vonatkozólag nemzetközi konszenzus szülessen. Az első ülést Párizsban tartották 11 résztvevő országgal.
A bizottság székhelyen sokáig Ausztriában volt, majd Németország és Nagy-Britannia is otthont adott a kezdeményezésnek. Végül azonban visszakerült eredeti "otthonába", Párizsba.

Az Intercolor évente kétszer ülésezik, amikor is minden ország képviselői bemutatják, ők milyen színeket látnának szívesen 24 hónap múlva.business-meeting-place2.jpg
Ezt a prezentációt nemcsak úgy kell elképzelni, hogy magukkal visznek néhány textilt, amit a nekik tetsző színre azt megelőzően befestenek.
A színek kiválasztásakor teljes koncepciókat prezentálnak. Olyan kreatív munka ez, mint egy kommunikációs kampány vagy egy reklám megtervezése. Minden nemzet meghatároz egy tematikát, amire a bemutatóját építi. Az inspiráció származhat a természetből, az iparból, a történelemből, kötődhet egy adott nemzet szokásaihoz, de akár olyan forradalmi újításokhoz is, mint a biotechnológia.
Ebben az iparágban is hódit a modern technológia, hiszen a prezentációkhoz gyakran készül animáció, hangulatvideó, a nemzetek tulajdonképpen nem is csak színeket, inkább egy életérzést próbálnak átadni.

A legfontosabb az, hogy a bemutatott koncepció magával ragadó legyen, hiszen ezen is múlik, hogy az adott nemzet által javasolt színek közül végül hány kerül be a kiválasztott árnyalatok közé.
A 2 napos találkozó végén ugyanis a tagok egyezségre jutnak és meghatározzák a két évvel későbbi színeket, amiket kreatív, mondhatni fantázianevekkel látnak el, és az úgynevezett Pantone skálán határoznak meg.
Ez a pontos meghatározás az alapja annak, hogy egymást követően két szezonban ritkán divat ugyanaz a szín. Lehet, hogy csak egy leheletnyit változtatnak rajta, de ez épp elég ahhoz, hogy 2016-ban, mikor a "boglárka" névre keresztelt árnyalat a divat, elkezdjük avíttnak érezni a 2015-ben vásárolt mustársárga kardigánunkat. 
A különbség sokaknak szemmel szinte alig látható, de ahogy említettem, ez kérem szépen kemény üzlet, ahol jelentős nyereséget vesztene mindenki, ha ez nem így lenne, és ami nem a fogyasztók pénztárcájának megkíméléséről szól.

A színeket körülbelül 6 hónappal később láthatjuk először "akcióba". A Párizsban, szintén évente kétszer megrendezésre kerülő Première fd3_4202-570x379.jpgVision az az esemény, ahol már anyagok formájában öltenek testet az Intercolor által meghatározott árnyalatok. Ez a rendezvény leginkább egy expohoz hasonlítható, azonban annál sokkal exkluzívabb, hiszen sem résztvevőként, sem kiállítóként nem "tévedhet ide" bárki.
Több, mint 1000 cég érkezik a világ minden részéről, hogy bemutassa és persze eladja az általa megálmodott anyagokat.
Première Vision-ön nemcsak szövetekkel találkozhatunk. Ott vannak a bőrrel, fonalakkal és rostokkal foglalkozó iparosok is, valamint egy külön részlegen a résztvevők megismerhetik, hogy milyen mintákat álmodtak meg az erre specializálódott stúdiók a 18 hónappal későbbi divatszezonra.

Természetesen a divatházak képviselői is itt vannak, hiszen ekkor már ők is készülnek a következő kollekciójuk tervezésére.
Az ő darabjaikat először körülbelül 12 hónappal az aktuális szezon előtt láthatjuk az haute couture, majd a ready to wear divat showkon még mielőtt az üzletekbe kerülnek.

Éppen ez a forgatókönyv zajlott le 2014-től kezdődően is, mikor azokat a színeket választották, amikkel most találkozhatunk az üzletekben.
A TOP 10 szín között idén is találhatunk paszteles árnyalatokat és élénkebb színeket.
A visszafogottabbak közé tartozik a Rose Quartz ,a Serenity, a Lilac Gray, a Peach Echo, és az Iced Coffe .


Ezeket a színeket egyébként akár egymással is bátran kombinálhatjuk. A Serenity és a Rose Quartz párosa például nekem személyes kedvencem, de jó választás lehet a Rose Quartz és az Iced Coffe vagy a Peach Echo és az Iced Coffe is.

Az élénkebb, erősebb árnyalatok közé tartozik a Green Flash, a Limpet Shell, a Snorkel Blue, a Buttercup és a Fiesta.



Ezek közül nekem a Buttercup a kedvencem, de a fehérbőrűek vigyázzanak vele, mert könnyen sápaszthatja őket. Én biztosan kipróbálom majd a Fiesta és a Green Flash kombinációját, szerintem nagyon vagány, vidám szetteket lehet majd összerakni belőlük. Ugyanígy izgalmas lehet a Snorkel Blue és a Fiesta egyvelege is.

Az idei szezonban is divat marad természetesen a fekete és a fehér, a két klasszikus, amelyikkel a 10 szín közül bármelyiket keverhetjük. És persze ott van jolly jokerként az örök farmer, ami szintén minden helyzetben megoldást jelenthet, ha semleges árnyalattal szeretnék kombinálni valamelyik tavaszi trendszínt.

Ha megfogadtok egy jó tanácsot: nem érdemes egy új szezon érkeztével lecserélni a teljes ruhatárunkat, hiszen épp a fentiek alapján ezt akár minden évben többször megtehetnénk, ami kész anyagi csőd.
Én abban hiszek, hogy minden szezonban veszek egy domináns darabot, ami az aktuális színtrendnek megfelel. Ez általában kabát vagy szoknya/nadrág szokott lenni. Ezt követően a nagyon idény jellegű színekből már csak kiegészítőket vásárolok. Higgyétek el, így tökéletesen el lehet érni a régebbi darabok segítségével is, hogy a ruhatárunk aktuális és trendi legyen. És persze ne feledjétek: nem a trend, hanem a stílus az, aminek meghatározónak kell lennie. Ezért, ha eddig irtóztatok a rózsaszíntől, ne vegyetek Rose Quartz pulóvert, vagy ha sosem állt nektek jól a piros, nem kell a Fiestával foglakozni. 


Intercolor ide, vagy oda, mindig minden körülmények között azt viseljétek, amiben jól érzitek magatokat.

A bejegyzés trackback címe:

https://ydea.blog.hu/api/trackback/id/tr728390226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

O P E N   H E A R T.
O P E N   M I N D.

Facebook oldaldoboz

ÍRJ NEKÜNK!

Ha lenne egy "ydeád", ami érdekel, vagy a tarsolyodban van, ne tartsd a fiókban: ydeaonline@gmail.com