Az Y generáció és a szépségipar

Már lerágott csont, mit és hogyan csinál másképpen az Y generáció a baby boom-ereknél, hogyan szólíthatjuk meg őket, mennyire fontos számukra a social media, azonban azt tudjuk, mi jellemző a szépségápolási rutinjukra és hogy ez mennyiben változtatja meg a szépségipart?

A TABS Group kutatása szerint ma már a 18-34 évesek – tehát a milleniálok, vagyis az Y generáció tagjai, akik keresőképes állapotba léptek – teszik ki a szépségipar vásárlórétegének legnagyobb százalékát. Ebből következik, hogy esszenciális a cégeknek követniük azt, mit és hogyan használ ez a réteg, mi befolyásolja választásukat és milyennek szeretnék magukat látni a kozmetikumok és a sminktermékek által.

kendall-jenner-and-irene-kim-for-the-estee-edit-3-hr.jpg

A kifejezetten fiataloknak szánt The Estée Edit arcai ki mások is lehetnének, mint Kendal Jenner és Irene Kim?

Miért is használtak kozmetikumokat és a sminket a nők? Az öregedés megelőzése, megállítása, az örök fiatalság és szépség vágyának aurája körbelengte eddig a fürdőszobai polcokat és a kence-ficék szemet gyönyörködtető sorát. Nos, ez az, amitől az Y-ok már kevésbé félnek. A WWD még egy áprilisi cikke szerint ez a generáció már „fittyet hány” a ráncokra, a szarkalábakra és az őszülő hajszálakra, a természetesebb hajszínt preferálják. Karen Grant (Az NPG Group szépségipari elemzője) szerint sokkal inkább arra fókuszálnak, mit hozhatnak ki magukból és nem arra, hogy lehetnének „mások”. Már nem az a lényeg, ki lehetsz a smink által, hanem hogyan hozhatod ki magadból a maximumot azáltal, hogy természetes adottságaidat emeled ki? Nem korai arról beszélni, hogy elfogadjuk a ráncok megjelenését, ha azok még sehol nincsenek? Hisz számukra ez még nem aktuális.

A LAB42 kutatása szerint a lányok több mint 60%-a 13 és 15 éves kora között már elkezdi magát sminkelni, 58 %-uk különbséget tesz nyáron és télen használt termékek között, 86 %-uk napfényvédővel felturbózott alapozót választ. Talán a legelső adat kivételével ezek min dicséretes dolgok és egy fokozottabb tudatosságra utalnak. 42 %-uk napi 6-10 percet sminkel. Ez nem is olyan sok, ugye? De vajon ebben benne van egy igazi, Kim Kardashian-féle kontúr, műszempilla-felrakás és színátmenetes szemhéj is? 95 %-uk pedig a sminkre, mint adottságaik még előnyösebb kiemelésére tekint, mindamellett, hogy kedvelik a minimalizmust. Kedvelik a természetes és natúr kozmetikumokat, ami viszont fontos: azonnali eredményt akarnak látni. A Yahoo News egyik cikke szerint pedig a Y generációs vásárlók jóval kevésbé lojálisak a bevált szépségápolási márkákhoz, évente több mint 5 különböző cégtől vásárolnak, döntéseikre pedig természetesen jelentős befolyással vannak a beauty-bloggerek, vloggerek és a közösségi média trendjei, ajánlatai. A generáció egy részére ez a tudatosság, egyfajta körültekintés jellemző, a másik részre pedig a túlzott social media-függésből eredő test- és énképzavar

maxresdefault_2.jpg

Arról is számos cikket olvashatunk, hogy a generáció tagjai elutasítják a botox-ot a 30-as éveikben. Ha pedig mellé vesszük a ráncoktól és az őszülő hajtól való jóval kisebb félelmet, akár arra a következtetésre is juthatnánk, hogy a milleniálok egész jól elfogadják azt a tényt, hogy előbb-utóbb mindenki megöregszik. Ez akár szimpatikus attitűd is lehet, azonban nem korai még ilyen következtetéseket levonni, ha egyszer ez a generáció még távol áll az őszüléstől és a ráncoktól?

Hogy mi jellemző még a szépségápolási rutinjukra és a motivációikra? Egy növekvő egészségkultusznak „hála” az utóbbi években növekedésnek indult a különböző ehető-iható termékek piaca: megnőtt az igény a szépségkapszulákra, szépséget megcélzó táplálék kiegészítőkre, teákra és italokra. Az vagy, amit megeszel. Az pedig már más kérdés, hogy nem lennének ezek mind kiválthatóak egy valóban egészséges étrenddel? Rohanó hétköznapjainkban megoldás, ha a megfelelő tápanyagokat, vitaminokat és miegymást tabletta formájában visszük be a szervezetünkbe? A szelfik népszerűvé válásából talán a kozmetikai márkák nyertek a legtöbbet: egyre nagyobb a dekorkozmetikai termékekre irányuló kereslet. A növekvő tudatossághoz köthető az orvosok, doktorok nevével fémjelzett márkák térhódítása: hisz az Y generáció tagjai szakértői hitelességre vágynak, ha arról van szó, mit kennek a bőrükre. Számomra kissé ellentmondásos ez a helyzet, amikor az is tény hogy vásárlásaik nagy részét a beauty bloggerek ajánlása vezeti. Ahogy a Páll Adrienn sminkmesterrel készített interjúmból is kiderült: ezek a lányok nem rendelkeznek semmiféle végzettséggel, nem sminkesek, nem kozmetikusok, mégis az ő javaslataikat követnék vakon?

maxresdefault_1_1.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ydea.blog.hu/api/trackback/id/tr268758224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szalay Miklós 2016.05.31. 11:00:01

A következő linken letölthető egy írás, mely összfoglalja, amit a testi szépségről, annak működéséről, szerepéről, hatalmáról, külső és belső kapcsolatáról tudni kell:

egyvilag.hu/temak.shtml#temaid064

(A legfelső sor a kép tetején, "Egyebek (A világ működése - Ember)". Az írás doc és pdf formátumban tölthető le. Ez egyébként egy nagyobb mű egy darabja, mely megpróbálja módszeresen, de azért érthetően elmagyarázni, hogyan működik a világ. Ezért is ilyen furcsa a cím.)

O P E N   H E A R T.
O P E N   M I N D.

Facebook oldaldoboz

ÍRJ NEKÜNK!

Ha lenne egy "ydeád", ami érdekel, vagy a tarsolyodban van, ne tartsd a fiókban: ydeaonline@gmail.com