Sör, foci, szex – lépjünk már tovább

Bár nem vagyok foci rajongó, ez az EB tényleg fantasztikus volt. A legtöbb magyarral együtt én is lelkesen szurkoltam a csapatunknak, és magamat a meccsbe teljesen beleélve elhittem, hogy tényleg Európa legjobbjai között lehetünk.
Aztán jött a félidő - és vele a kijózanító valóság – amikor is ezt a reklámot szinte minden alkalommal leadták:

 (KATT A KÉPRE A VIDEÓÉRT)

br.png

Szörnyű érzés volt látni, és nekem egyből az jutott eszembe, hogy egy Európa krémjéhez tartozó országnak nem szabadna ilyen reklámfilmeket gyártani.

Miért?

Hozzá vagyunk szokva a szexista kereskedelmi videókhoz és a nők tárgyiasításához, hiszen ahogy mondani szokták, egy jó csajjal mindent el lehet adni.

De ez a reklám számomra több a sokknál.

Minden tekintetben túllépi a megengedett határokat: Vizuálisan, szövegezésben, mindenben.

Hiszen mi is itt az üzenet/insight?

Szegény férfiak egész évben dolgoznak (mert a nők ugye nem…) ezért hagyjuk már őket nyugodtan focit nézni meg inni.

De hogyan is tegyük ezt?
Lehetőleg minimális ruhában, full sminkben, pucsítva és beolajozott testtel végezzük el helyettük a munkájukat.

Mert ugye a nő csak akkor nő, ha így néz ki.

Ez a video nemcsak a nemi szerepek szélsőségek eltolódásával játszik, de nagyon jól mutatja azt is, hogy miért tartunk ott ebben a témában, ahol tartunk.

Mert volt valahol egy kreatív, akinek ez megszületett a fejében. Neki volt egy főnöke, aki jónak tartotta az ötletet, és prezentálta egy márka menedzsernek a Borsodinál. Ezt követően a Borsodi vezetőség is lelkesen mondott rá igent a 2012-es (!) EB előtt. És itt jön a csavar. Nem tudjuk, hogy ugyanaz a – jó eséllyel férfi – márkás szakértő ül-e még a sörös cégnél, mint 4 éve, de valaki még mindig úgy gondolta, hogy ez a reklám jó, mitöbb vicces. Miért is ne vegyek elő még egyszer?

Ebben az igencsak hosszú folyamatban nem volt egyetlen ember sem, akiben legalább felmerült volna, hogy srácok, ez lehet, hogy egy kicsit erős…

Tisztában vagyok, hogy egy sört forgalmazó cégről beszélünk, aki erősen épít a férfiakra, nyilvánvalóan ők jelentik a célcsoportját. Ennek ellenére 2016-ban elfogadhatatlannak tartom azt, hogy ilyen reklámokat kelljen néznünk.
Lehet ezt ízlésesen és kreatívan, ahogy már rengetegszer láttuk más sörös márkáktól. (Soproni, Heineken stb.)

Persze mindig van könnyű út. A baj csak az, hogy az általában nem jó irányba visz.

A legnagyobb fájdalmam pedig az, hogy ez a reklám számomra megmérgezte azt az élményt, hogy végre történt valami Magyarországon, ami összekovácsolta az embereket. Ami kortól, érdeklődési körtől, iskolázottsági szinttől, anyagiaktól és - bárki bármit mond - nemtől függetlenül megmozgatott egy olyan nemzetet, ahol ez ritkaságszámba megy.

Ui.: Mivel én a hasonló témákban eléggé határozott elképzelésekkel rendelkezem, csináltam egy kis közvélemény-kutatást azon barátnőim körében, akik kevésbe „véresszájúak”, és jelentem, mindannyian osztották a véleményemet.

A bejegyzés trackback címe:

https://ydea.blog.hu/api/trackback/id/tr78898760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

O P E N   H E A R T.
O P E N   M I N D.

Facebook oldaldoboz

ÍRJ NEKÜNK!

Ha lenne egy "ydeád", ami érdekel, vagy a tarsolyodban van, ne tartsd a fiókban: ydeaonline@gmail.com