Habár kommunikációban többen óvatosak, 7 izgalmas márkát mutatunk be (köztük magyarokat és külföldieket is), akik nem kategorizálják be magukat, hogy női vagy férfi darabokat kínálnak – vagy éppen kategorizáltak, de rájöttek, hogy nem érdemes. Íme 7 uniszex márka, melyek izgalmas koncepcióval örvendeztetik meg a vásárlóikat.
MEI KAWA
Kasza Emese márkája kisszériás, rendkívül igényesen kivitelezett uniszex, női és férfi darabokat valamint kiegészítőket kínál. Az északi minimalizmus és az építészetet megidéző jegyek jellemzik a MEI KAWA kollekcióit. A funkciót és a letisztultságot viszont izgalmas, szemet gyönyörködtető részletmegoldások valamint szabászati rafinéria egészítik ki, izgalmasan játszik a tervező ezekkel a finom részletekkel és a plasztikus sziluettekkel. A darabok ahelyett, hogy elrejtenék viselőjük identitását, még inkább teret adnak a kibontakozásnak azzal, hogy mindkét nem stílusjegyeit ötvözik.
LYAVATH
A LYAVATH márka alapítója, Horváth Orsolya csupán tavaly végzett a Mod’Art-ban. „Nincsenek szabályok, sem formalitás.” Orsolya a tervezés során kerüli a kifejezetten nőies vagy férfias vonásokat, stílusjegyeket, a nemek közti határok teljesen elmosódnak – az esztétika jegyében. Első kollekciójában minták magabiztos vegyítése, masnira megkötött nyaksálak és klasszikus jegyek újragondolása ad koherens mégis modern hangulatot a daraboknak.
KELE Clothing
Kele Ildikó alapította 2011-ben a KELE Clothing-ot, mely kötött darabjairól ismert. Izgalmas textúrák, hosszú pórázra eresztett minimalizmus és klasszikus-nosztalgikus frissesség jellemzi öltözékeit. A kollekciók hagyományosan magyar elemekből inspirálódnak (mint Kárász Ilonka illusztrációi, a Luca-napi hagyományok vagy éppen a Tisza-tavi horgászat) és prémium kategóriájú streetwear darabokat kínál a márka. A márkafejlődés a KELE esetében eltért a szokványostól: előbb célozták meg sikerrel a külföldi piacot, majd azután „tértek haza”.
Rad Hourani
Nincs uniszex Rad Hourani említése nélkül. A jordán születésű dizájner, fotográfus és művész volt a legelső, aki 2007-ben uniszex márkát alapított és a couture divathéten uniszex darabokat mutatott be – amivel divattörténelmet írt.
SJW Clothing
Kicsit kakukktojás az eredetileg férfiszabász brit Sara Weston márkája, ugyanis kifejezetten „férfiruhákat kínál nőknek”. Korábbi márkájánál – az Eastie Empire-nél – férfi öltözékekkel foglalkozott, azonban annyi megkeresése érkezett nőktől, akik férfiruhára vágytak azonban az ő méretükben és testalkatukra, hogy végül megalapította az SJW-t, ami a vintage és modern, jól szabott és sportos határmezsgyéjén mozog.
Craig Green
Az egyik legígéretesebb feltörekvő férfiruha-tervező Craig Green 2012 óta egyengeti sikeresen saját nevét viselő férfimárkáját, amely viszonteladói közt a világ legimpozánsabb áruházait tudhatja. Darabjait nők is előszeretettel vásárolják, nemrégiben pedig a Björn Borggal karöltve álmodott meg egy kifejezetten uniszex sportkollekciót.
Nicopanda
A Nicopandát csupán 2015-ben alapította Nicola Formichetti, akinek a neve sokaknak ismerősen csenghet: korábban Lady Gaga stylistjaként vált világhírűvé. A Nicopanda egy uniszex márka, amely a sportöltözékeket vegyíti vibráló színekkel, látványos mintákkal és egy kis japán utcai kultúrával.
69 Sixtynine
A Los Angeles-i székhelyű 69 Sixtynine nem nemekhez és földrajzi határokhoz kötött: a névtelenségbe (és ezáltal nemtelenségbe) burkolózó dizájner amolyan örökzöld farmerviselet tervez – amit bárki bárhol viselhet.
Kowtow
A 2007-ben alapított Új-zélandi Kowtow nem csupán uniszex, de 100% organikus, fair trade termékeket kínál. A monokróm színű alapdarabok mellett a márka repertoárja kínál izgalmas mintájú, rafináltabb szabású darabokat is.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.