Tudtad, hogy 2013. április 24-én Bangladeshben egy elhanyagolt ruhagyár összeomlása során 1133 varrónő vesztette életét, és további 2500 súlyosan megsérült? Ez volt a világ 4. legnagyobb ipari katasztrófája, melyért egyértelműen a divatipar jelenlegi működése a felelős. A több ezer fiatal nő halála ráébresztette a divat iránt érdeklődőket, hogy valamin változtatni kell. Ekkor született meg a „Fashion Revolution”, azaz a divat forradalma, mely ma már egy globális mozgalom, s melynek nem volt magyar képviselője. Eddig!
„Fast fashion isn’t cheap. Someone, somewhere is paying.” /Lucy Siegle/
A Lucia Divatakadémia elérkezettnek látta az időt, hogy felhívja a magyar divatrajongók figyelmét a problémára, miszerint az olcsó ruházati termékeknek komoly ára van.
A harmadik világ országaiban működő ruhagyárak állapota siralmas, a munkakörülmények embertelenek, a dolgozók fizetése pedig az életbenmaradáshoz is kevés. Egyre olcsóbbak a termékek, ezáltal nő az eladások száma és a bevétel, de közben a fast fashion márkák kizsigerelik a természetet és a hátrányosabb helyzetű országokban foglalkoztatott nőket és gyermekeket is. Nekünk, európaiaknak mindez olyan távolinak és felfoghatatlannak tűnik, pedig ez most történik, nem is olyan messze tőlünk.
A Lucia Divatakadémia szakemberei mindig is kitüntetett figyelmet szenteltek a fenntartható divatnak, előadásaik és rendezvényeik során rendszeresen rávilágítanak a divatipar árnyoldalaira. Idén decemberben még többet szerettek volna tenni, így a Fashion Revolution kezdeményezés hatására adománygyűjtést szerveznek azon munkások gyermekei számára, akiknek biztosan idén sem sok minden jut a karácsonyfájuk alá.
„A sweatshopokban alkalmazottak filléres napidíjai, és az őket foglalkoztató fast fashion márkák elleni harc megoldásaként szerintünk naívság lenne amellett lobbizni, hogy az emberek ne vásároljanak többé ezeknél a brandeknél. Mi sem éreznénk hitelesnek magunkat, hiszen mi is vásárolunk náluk. A kampány ötletét az adta, hogy hiszünk benne, rajtunk kívül is van hazánkban rengeteg olyan ember, aki bizonyára hajlandó lenne párszáz forinttal többet adni ezekért az olcsó termékekért, ha BIZTOSAN tudná, hogy a többletet a márka a gyárak alulfizetett dolgozóinak adja!” – nyilatkozta az akadémia stratégiai vezetője.
A Lucia Divatakadémia kampányához december 1-től lehet csatlakozni az általuk ingyenesen biztosított 200 db „paymorePOCKET” gyűjtő-tárca egyikének igénylésével. A kis tárca lényege, hogy a divatforradalmárok egy hónapon keresztül ebben gyűjthetik a fast fashion márkáknál elköltött összegek 5%-át. A pénztárca kicsi, így könnyen befér bárki zsebébe, azonban pont elég ahhoz, hogy az extra összegek gyűjtését szimbolikusan és ténylegesen is szolgálja.
A december 1. és december 31. között összegyűjtött összeget, a Fashion Revolution közreműködésével, január második felében továbbítják a rászorulóknak.
Ha Te is szeretnél hozzájuk csatlakozni és divatforradalmárrá válni, akkor még a nagybevásárlások előtt igényelj pénztárcát az LDA által kezelt divatforradalmar@gmail.com email címen. Az átvételről és a további részletekről is a fenti címen, illetve az alábbi linkeken tudsz tájékozódni:
http://www.luanbylucia.com/academy
https://www.facebook.com/LuciaFashionAcademy
https://www.facebook.com/events/770687963070296/
https://www.instagram.com/luciadivatakademia/
https://www.facebook.com/fashionrevolution.org/
#LDApocketarmy #paymorePOCKET #divatforradalmarvagyok #fashionrevolution
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.